23948sdkhjf

Ny Hummel-strategi skal booste online salg

Hummels nye topchef vil løfte virksomhedens omsætning, så den når to milliarder kroner i 2023

Med blikket særligt rettet mod onlinesalg har Hummels nye topchef, Allan Vad Nielsen, planer om at løfte sportstøjsvirksomhedens omsætning markant.

Den nye chefs strategi, som går under navnet Hummel 3.0, skal således hjælpe Hummel med at nå en omsætning på to milliarder kroner senest i 2023.

Det skriver Børsen.

Ifølge avisen er omsætningen i Hummels egen netbutik fordoblet det seneste år, men ligger stadig kun på omkring 10 millioner kroner. Sammen med salget til eksterne onlineforhandlere svarer det totale onlinesalg dermed kun til under 10 procent af koncernomsætningen.

- Det er alt for lidt til vores ambitioner. Vi skal i strategiperioden frem til 2023 op på 25 procent af den voksende omsætning, siger Allan V. Nielsen til Børsen.

Målet er ikke urealistisk

Foruden det øgede fokus på onlinesalg omfatter den nye strategi flere andre væksttiltag, sanering af kollektioner, interne omlægninger, øget satsning på sport fashion og åbning af flere fysiske Hummel-butikker og shop-in-shops.

Og med hjælp fra dette mener Allan V. Nielsen ikke, målet om en omsætning på to milliarder er urealistisk.

- Målet om to milliarder kroner er ambitiøst. Fremgang hvert år vil i sig selv være flot. Men vi har gang i så mange ting, at jeg har helt ro i maven over, at jeg har lovet ejeren 2 milliarder kroner i omsætning og 10 procent heraf i resultat før skat i 2023, siger Allan V. Nielsen.

Allan V. Nielsen blev hentet til Hummel i maj sidste år som afløser for Søren Schriver, der blev bortvist i februar 2017.

Søren Schriver blev som følge af bortvisningen politianmeldt for bedrageri mod virksomheden og har siden rejst et millionkrav mod Stadil-familien og Hummel for uberettiget bortvisning.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078